NAVN OG OMRÅDE Foreningens navn er GRUNDEJERFORENINGEN ANDERUPVÆNGET. Foreningens hjemsted er Odense kommune. Dens område omfatter udstykning af matr.nr. 1aq Anderupgård, Lumby Sogn samt parceller heraf - benævnt Anderupvænget 1 - 45 og 2 - 66. Optagelse af ejere af parceller af den syd for beliggende ejendom matr.nr. 1a Anderupgård, Lumby Sogn, som medlemmer af foreningen kan kun ske ved en generalforsamlingsbeslutning. §2 FORMÅL Foreningen er oprettet i henhold til den på området den 9. juli 1975 tinglyste bebyggelsesdeklaration, og det er dens formål at opfylde de i deklarationen pålagte forpligtelser vedrørende de deri nævnte veje, fællesanlæg og arealer m.v. samt at varetage medlemmernes fælles interesser som grundejere for derved at sikre den bedst mulige udvikling i området. Grundejerforeningen er berettiget til at fremskaffe og administrere de midler, der skal anvendes til realisering af foreningens formål, herunder fastsætte nærmere regler for, hvorledes medlemmerne skal betale bidrag, samt til at underskrive og lade tinglyse deklarationer med eller uden pant. §3 MEDLEMSFORHOLD Pligtigt medlem af foreningen er enhver ejer af parceller inden for foreningens område. Når et medlem overdrager sin grund eller på anden måde ophører med at være ejer af denne, er han fra overtagelsesdagen ophørt at være medlem af foreningen og kan intet krav rette mod dennes formue. Den nye ejer indtræder i den tidligere ejers rettigheder og forpligtelser over for foreningen, idet den tidligere ejer dog tillige vedbliver at hæfte for eventuelle restancer over for foreningen, indtil den nye ejer har berigtiget restancerne og overtagerforpligtelserne. Både den tidligere ejer og den nye ejer er pligtig at anmelde ejerskiftet til foreningen ved dennes kasserer og i forbindelse hermed oplyseforeningen om den nye ejers navn, stilling og bopæl samt parcellens parcel nr. og matr.nr. §4 HÆFTELSEN Foreningens medlemmer hæfter i forhold til tredjemand ikke solidarisk for foreningens forpligtelser. I forholdet til foreningen hæfter medlemmerne pro rata, hvilket også skal gælde for tab, som foreningen har på enkelte medlemmer. §5 YDELSER TIL FORENINGEN A. KONTINGENT Udgifterne til grundejerforeningens administration og øvrige udgifter fordeles med 1 andel pr. parcel og betales af parcelejerne gennem et årligt kontingent, hvis størrelsefastsættes af generalforsamlingen på grundlag af et af bestyrelsen udarbejdet budget. B. BETALING Det årlige kontingent til foreningen forfalder til betaling med halvdelen hvert års 01.04 og halvdelen 01.10 og indbetales til foreningens kasserer kontant eller pr. giro. Kassereren kan med 14 dages varsel lade forfaldne ydelser inddrage gennem retslig inkasso. De herved opståede udgifter afholdes af medlemmet. ÆNDRING: Følgende er besluttet på generalforsamling 2019: Det årlige kontingent til foreningen forfalder til betaling hvert år den 01.04 og indbetales til foreningens kasserer kontant eller ved kontooverførsel. C. VEJFOND På generalforsamling 27. februar 1990 vedtoges at oprette en vejfond. Formålet hermed er at have midler til vedligeholdelse af foreningens vej arealer beliggende på matr.nr. laq Anderupgård, Lumby Sogn, benævnt Anderupvænget 1 - 45 og 2 - 66, til hel eller delvis fornyelse af belægningerne samt til mindre reparationer, således at vejarealerne altid er i god og lovlig stand. Størrelsen af ydelsen til vejfonden fastsættes på den årlige generalforsamling, og beløbet indbetales i 2 halvårlige rater samtidig med indbetalingen af kontingentet. Vejfonden kan kun opløses og midlerne kun udbetales" ved en generalforsamlingsbeslutning. Ved en beslutning om opløsningafvejfonden skal de indbetalte midler med evt. renter tilbagebetales de enkelte parceller. De indbetalte midler følger parcellen, hvorfor de ved fraflytning ikke kan udbetales. §6 1. GENERALFORSAMLINGEN Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed. 2. ORDINÆR GENERALFORSAMLING Ordinær generalforsamling afholdes i sidste halvdel af februar måned. Forslag fra medlemmer må for at komme til behandling og afgørelse på den ordinære generalforsamling være indgivet skriftligt til formanden senest den 1. Januar. På den ordinære generalforsamlingforetages: a. Valg af dirigent b. Bestyrelsens beretning om virksomheden i det forløbne år. c. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse. d. Eventuelle forslag fra bestyrelsen eller medlemmer. e. Fremlæggelse af budget og fastsættelse af kontingent. f. Valg af bestyrelsesmedlemmer og -suppleanter. g. Valg af revisor og -suppleant. h. Eventuelt. Under dette punkt kan der ikke sættes forslag til afstemning. 3. EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING Ekstraordinær generalforsamling afholdes if Ølge beslutning af enten en generalforsamling, bestyrelsen eller når mindst 1/4 af foreningens medlemmer skriftligt fremsætter begæring herom ledsaget af begrundelse af det eller de spørgsmål, der ønskes behandlet. Fremkommer begæring om ekstraordinær generalforsamling, skal denne afholdes senest en måned efter. 4. INDKALDELSE Allegeneralforsamlinger indkaldes med mindst 14 dages varsel ved direkte, skriftlig meddelelse til hvert enkelt medlem, indeholdende specificeret dagsorden. Kun de forslag, der har været nævnt i dagsordenen, kan komme til behandling og afgørelse på generalforsamlingen. Stilles forslag om vedtægtsændringer, skal indkaldelse ske ved anbefalet brev. ÆNDRING: Følgende er besluttet på generalforsamling 2019: Allegeneralforsamlinger indkaldes fremover ved direkte skriftlig meddelelse i stedet for "anbefalet brev" 5. AFSTEMNINGSREGLER A: Den på generalforsamlingen valgte dirigent lederforhandlingerne og afgør alle spørgsmål vedrørende sagernes behandlingsmåde og afstemning. Ethvert medlem har kun en stemme, uanset om han er ejer af flere parceller. Afstemninger sker ved håndsoprækning, medmindre dirigenten eller en af de fremmødte finder, at en skriftlig afstemning vil være mere hensigtsmæssig. Stemmeafgivelsen kan ske ved skriftlig fuldmagt til et andet medlem eller et medlem af vedkommendes husstand. Intet medlem kan dog afgive stemme i henhold til mere end en fuldmagt. Alle almindelige beslutninger og valg afgøres ved simpelt stemmeflertal - jfr. dog punkt B. B: Til vedtagelse på en generalforsamling af beslutninger, der går ud på anvendelse af fællesarealer, forandringer af foreningens vedtægter, bevilling af midler ud over det til administrationen nødvendige, pålæg af indskud fra medlemmernes side og optagelse af lån, kræves det, at beslutningen vedtages med mindst 2/3 af de afgivne stemmer. Bestemmelsen om, at medlemmerne ikke hæfter solidarisk over for tredjemand kan kun ændres ved enstemmighed hos samtlige medlemmer. Når der på en generalforsamling er truffet gyldig bestemmelse om bevilling af midler ud over det til administrationen nødvendige, pålæg af indskud fra medlemmernes side eller optagelse af lån, er bestyrelsen bemyndiget til at underskrive fra foreningens medlemmer i ethvertforhold, der er nødvendigt til gennemførelse af generalforsamlingens beslutning. Beslutning om ændring af foreningens vedtægt er først gyldig, når vedtægtsændringen er godkendt af Odense Kommune. §7 1. BESTYRELSEN Foreningens daglige ledelse, herunder ansættelse af fornøden medhjælp til pasning af fællesanlæg m.v., varetages af en bestyrelsen på 5 medlemmer, bestående af en formand, en kasserer og tre bestyrelsesmedlemmer, der alle vælges af generalforsamlingen for 2 år ad gangen, dog således, at formanden og et bestyrelsesmedlem, første gang efter lodtrækning, afgår på lige årstal og kassereren og de to øvrige bestyrelsesmedlemmer på ulige årstal, idet første ordinære afgang finder sted ved generalforsamlingen i 1977. To bestyrelsessuppleanter vælges for 1 år ad gangen. Bestyrelsesmedlemmer og -suppleanter kan genvælges. 2. TEGNINGSBERETIGEDE Foreningen tegnes over for tredjemand af formanden i forening med to bestyrelsesmedlemmer. 3. PROTOKOL Over det ved bestyrelsesmødet og generalforsamlingen passerede føres en forhandlingsprotokol, der underskrives af de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer, fra generalforsamlingsprotokollatet tillige af den valgte dirigent. 4. BESTYRELSESMØDER Bestyrelsesmøde afholdes så ofte, formanden eller to bestyrelsesmedlemmer finder det nødvendigt, og indkaldelse foretages af formanden med mindst 7 dages varsel. Alle afgørelser træffes ved stemmeflertal. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende. Gyldig beslutning kan ikke træffes, såfremt kun tre af bestyrelsens medlemmer er til stede, medmindre disse er enige om beslutningens indhold. §8 REGNSKAB Foreningens regnskabsår er kalenderåret. Regnskabet føres af kassereren i en af bestyrelsen godkendt form. Såfremt kassebeholdningen overstiger kr. 1.000 skal det overskydende beløb snarest indsættes i en af bestyrelsen godkendt bank eller sparekasse. Foreningens formue kan i øvrigt anbringes i børsnoterede obligationer efter bestyrelsens skøn. Obligationsbeholdningen skal opbevares i bankboks, hvor kun formanden og kassereren har adgang. Kassereren kan gyldigt kvittere for alle indbetalinger. Alle udgifter anvises af formanden og kassereren i forening. Ved regnskabsårets udgang udarbejdes et driftsregnskab og en status, der underskrives af den samlede bestyrelse og tilstilles revisorerne inden 14. januar. §9 REVISION Foreningens regnskab revideres af to revisorer. Revisorerne vælges af generalforsamlingen for 2 år ad gangen således, at den ene afgår på lige årstal og den anden på ulige, første gang efter lodtrækning. Genvalg kan først ske efter 2 års forløb. Revisorsuppleanten vælges for 1 år ad gangen og kan genvælges. Revisorerne skal gennemgå foreningens regnskaber kritisk og talmæssigt og skal f0rvisse sig om, at de opførte aktiver er til stede. Uanmeldt kasseeftersyn foretages mindst en gang om året. Regnskabet skal af revisorerne være revideret senest den 28. januar således, at en ekstrakt af regnskabet med revisorernes påtegning kan fremsendes til medlemmerne samtidig med indkaldelsen til generalforsamling. § 10 UDVALG Foreningens bestyrelse er bereitiget til at nedsætte underudvalg blandt medlemmerne til varetagelse af særlige opgaver. § 11 FORENINGENS OPLØSNING Opløsning kan kun finde sted efter forslag fra bestyrelsen eller halvdelen af foreningens medlemmer og kan kun vedtages efter de om vedtægtsændring gældende regler. Forslaget skal indeholde bestemmelse om anvendelse af foreningens formue. Foreningen kan dog ikke opløses uden samtykke af Odense Kommune og andre påtaleberettigede i henhold til de tinglyste bebyggelsesdeklarationer. ********************************************* Således vedtaget på stiftende generalforsamling den 10. 06. 76. *********************************************